hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > البرز| برنامه مکمل یاری با توزیع قرص آهن و ویتامین D در مدارس البرز اجرا شد

البرز| برنامه مکمل یاری با توزیع قرص آهن و ویتامین D در مدارس البرز اجرا شد

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش البرز از اجرای برنامه مکمل یاری با توزیع قرص آهن و ویتامین D و همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در سطح مدارس استان خبر داد.

به گزارش رویداد امروز، فرشید علیزاده گفت: در اجرای برنامه مکمل یاری آموزش‌وپرورش استان با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز در سال تحصیلی 98-97 تعداد 1418432 قرص آهن با پوشش حدود 92 درصد دانش آموزان دختر دوره‌های متوسطه و 1598796 پرل ویتامین D برای حدود 90 درصد دانش آموزان دوره های متوسطه توزیع‌شده است.

او افزود: در راستای تأمین ریزمغذی‌های ضروری برنامه ارتقاء سطح سلامت دختران دانش‌آموز از طریق آموزش تغذیه آهن یاری هفتگی برای دانش آموزان دختر دوره‌های اول و دوم متوسطه و برنامه مکمل یاری با پرل ویتامین D 50000 واحدی ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر دوره‌های اول و دوم متوسطه اجرا شد. علیزاده ادامه داد: توزیع قرص آهن نیز بین دانش‌آموزان در کلاس درس با حضور دبیران و ارائه آموزش های لازم به‌صورت هفتگی به مدت 16 هفته متوالی ترجیحا بعد از مصرف میان وعده انجام و برای نتیجه گیری بهتر کلاس‌های آموزشی برای والدین دانش آموزان در مدارس برگزار شد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش البرز گفت: پرل ویتامین D به‌صورت ماهیانه یک قرص از مهرماه تا پایان خردادماه با برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی برای دانش‌آموزان، کارکنان و والدین در زمینه اهمیت ریزمغذی ها و نحوه توزیع پرل‌ها در سطح مدارس با همکاری مراقبین، رابطین سلامت مدارس و کارشناسان مراکز بهداشتی درمانی و پایگاه‌های سلامت در بین دانش‌آموزان توزیع شد.

او اضافه کرد: آهن ازجمله ریزمغذی‌هایی است که کمبود آن در سطح وسیعی از جهان به خصوص در کشورهای درحال‌توسعه مشاهده می-شود. این کمبود در دوران بلوغ به دلیل افزایش سرعت رشد بیشتر می شود. کمبود آهن در این دوران باعث افزایش ابتلا به بیماری ها، کاهش توان ذهنی و قدرت یادگیری، افت تحصیلی و خستگی زودرس، ضعف و بی‌حالی، کاهش مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها می‌شود.

علیزاده با اشاره به اینکه ویتامین D نیز با ایجاد افزایش جذب فسفر و کلسیم از روده‌ها و کاهش دفع از کلیه به متابولیسم استخوان‌ها کرده و همچنین از طریق ترجمه ژن‌های هسته سلول به رشد سلول کمک می نماید، اظهار داشت: منبع اصلی دریافت این ویتامین به‌جز منابع گیاهی مثل غلات و حیوانی مثل ماهی ساردین، شیر و تخم‌مرغ، نور آفتاب است، به‌طوری‌که ۱۰ تا ۲۰ دقیقه ماندن در زیر نور آفتاب، نیاز روزانه بدن انسان به این ویتامین را تأمین می‌کند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد